Zasady Gry

The Survival Game to, tak jak można domyślić się po tytule, blog typu RPG o tematyce gier surwiwalowych. Wyjaśnijmy najważniejsze sprawy:

Skupiamy się na ASG (Air Soft Gun), czyli grach bitewnych, w których korzysta się z atrap broni palnej. Wszyscy gracze podczas ćwiczeń, jak i rozgrywek muszą nosić okulary ochronne.


~


Fabuła

W Japonii istnieje słynne i nowoczesne miejsce, w którym można ćwiczyć oraz grać na poważnie w terenowe gry surwiwalowe, a konkretnie - ASG. Cały kompleks budynków i pól do gry nosi nazwę Game of Life. 
Głównym celem bloga jest łączenie się w drużyny, w których będzie się grało oraz pisanie opowiadań.

~

Game of Life
W Game of Life używa się różnego rodzaju broni palnej na plastikowe kulki lub innej niezagrażającej życiu uczestników amunicji. Kompleks składa się z licznych budynków oraz pól, wśród których można znaleźć sale treningowe, kafejkę, budynek administracji wraz z biurami kapitanów czy budynek mieszkalny, w którym za oczywiście pewną opłatą gracze mogą wynająć dla siebie mieszkania. 

~

Drużyny
Drużynę może założyć każdy gracz posiadający co najmniej rangę B. Jedna drużyna może liczyć maksymalnie 10 członków. Po lub przed dołączeniem do drużyny każdy członek wybiera sobie pozycję, na której będzie grał. Do wyboru jest 6 pozycji:


  • Zwykły gracz - nie wyróżnia się niczym specjalnym, nie musi obejmować żadnej konkretnej pozycji podczas gry. Wykonuje jedynie polecenia wydane mu przez kapitana.
    Maksymalna ilość zwykłych graczy w drużynie: 8
  • Snajper - świetny w obserwacji i maskowaniu. Eliminuje cele ze sporej odległości. Niestety często gorzej radzi sobie w walce na krótki dystans.                                              Maksymalna ilość snajperów w drużynie: 4
  • Biegacz - szybki i zwinny. Z łatwością może pokonywać duże dystanse i odwracać uwagę wroga, nie narażając się zbytnio na porażkę. Czasami jednak ma problemy z celnością.
    Maksymalna ilość biegaczy w drużynie: 6
  • Atakujący - to on podczas gry staje naprzeciw swojego przeciwnika w bezpośredniej walce. Często działa w towarzystwie obrońcy, choć zdarza się również, że woli pracować w pojedynkę. Maksymalna ilość atakujących w drużynie: 6
  • Obrońca - tak zwane "plecy" atakujących i/lub pozostałych członków drużyny. Czujni oraz spostrzegawczy wspomagają swoich sprzymierzeńców albo stoją na straży. Maksymalna ilość obrońców w drużynie: 6
  • Kapitan - staje się nim automatycznie osoba, która założyła daną drużynę. To on dowodzi i wydaje polecenia. Oprócz bycia kapitanem może dobrać sobie dowolną, inną pozycję.
Wstęp do drużyn może być "wolny" lub "ograniczony". Wstęp wolny oznacza, że do danej drużyny może dołączyć każdy, kto chce. 
Natomiast wstęp ograniczony oznacza, że członków spośród innych graczy wybiera sobie sam kapitan. W tym celu kapitan kontaktuje się z osobą, którą chce mieć w swojej drużynie. Gracz również może zwrócić się do kapitana z prośbą o przyjęcie.

Podczas dołączania do bloga nie trzeba mieć już wybranej drużyny, do której chce się dołączyć. W takim wypadku w pole "Przynależność" w formularzu należy wpisać "żadna". Dopiero, kiedy znajdzie się już drużynę, do której będzie chciało się dołączyć należy poinformować o tym jedną z administratorek.


~

Rangi i doświadczenie
Aby było ciekawej (i aktywniej) istnieją rangi i punkty doświadczenia, które mówią o tym, jak dobra w grze jest dana postać. Ranga zależy od punktów doświadczenia, jakie uzbierała postać, tak więc:
Ranga E = 0 pkt doświadczenia. Otrzymuje ją każda nowa postać.
Ranga D = 50 pkt
Ranga C = 100 pkt
Ranga B = 200 pkt
Ranga A = 400 pkt
Ranga S = 800 pkt

Punkty doświadczenia można zdobywać dzięki pisaniu opowiadań (krótkie - 150 słów = 5 pkt, a długie - 400 słów = 10 pkt) oraz braniu udziału w rozgrywkach.

~

Atrybuty
Atrybuty są punktami, które decydują o tym, jak dana postać radzi sobie z 5 ocenianymi cechami oraz w czym jest najlepsza. Przy przypisywaniu punktów dobrze jest sugerować się pozycją gracza, aby wiedzieć, co będzie mu potrzebne i co warto u niego rozwinąć. Każdy początkujący gracz na starcie otrzymuje 30 pkt do dowolnego rozdania między takimi atrybutami jak celność, szczęście, spostrzegawczość, szybkość oraz zwinność. Ilość tych punktów automatycznie zwiększa się z każdą rangą. Po awansowaniu administracja dodaje postaci +1 pkt do każdego atrybutu. Tak więc podsumowując, oto liczba punktów przypisana do poszczególnych rang:
E: 30
D: 35
C: 40
B: 45
A: 50
S: 55

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz